Reklamačný poriadok
REKLAMAČNÝ PORIADOK (ZODPOVEDNOSŤ ZA
VADY, ZÁRUKA, REKLAMÁCIE)
Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými
ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov
a ustanoveniami zákona č.250/2007 Z. z. o o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení
neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za
vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb.
1. Predávajúci
zodpovedá za chyby produktu a kupujúci si uplatní reklamáciu
u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.
Záručná doba na predávané výrobky je stanovená všeobecným právnym
predpisom, (tak ako je uvedené o záruke v bode 19) - Občianskym
zákonníkom platnom v čase predaja.
2. Na vybavovanie
reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním
objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a
spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť,
a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. §18 ods. 1
zákona č.250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č.372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov
(ďalej len "Zákon").
3. Reklamačný
poriadok sa vzťahuje na produkt zakúpený kupujúcim od predávajúceho vo forme
elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho,
alebo prostredníctvom elektronickej pošty, alebo inak.
4. Reklamačný
poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady,
pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.
5. Kupujúci má právo
uplatniť si u predávajúceho záruku len na produkt, ktorý vykazuje chyby,
ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci,
vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
6. Kupujúci
vykoná prehliadku produktu pri prevzatí produktu. Po zistení chyby produktu,
môže uplatniť nároky z chýb zistených pri tejto prehliadke. Uznanie záruky
u predávajúceho kupujúcim zaniká, pokiaľ neboli počas
záručnej doby naplnené podmienky uvedené v bode 16.
7. Ak produkt
vykazuje chyby, zákazník má právo uplatniť reklamáciu u predávajúceho
v súlade s ustanoveniami §18 ods. 2 zákona o ochrane spotrebiteľa
prostredníctvom elektronickej pošty alebo telefonickým kontaktom.
8. Reklamačné konanie
produktu, ktorý sa dá objektívne predložiť predávajúcemu začína dňom,
kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:
a. reklamovaný produkt
spotrebiteľ odošle na adresu: Slovak
distribution, s. r. o., Kutuzovova 3290/17, 83103, Bratislava, tel. 0902550580, IČO 53 070 992,
b. spolu s
reklamovaným produktom bol na vyššie uvedenú adresu predložený doklad o kúpe –
pokladničný doklad (faktúra), meno a adresa spotrebiteľa, prípadne
telefonický kontakt, presné popísanie chyby produktu, prípadne ako došlo k
chybe produktu.
9.Vzor reklamačného
protokolu je dostupný na adrese :
https://www.zuvaj.sk/reklamacny-protokol.pdf spotrebiteľ vyplní
v reklamačnom protokole kolónky v bodoch a-g
a reklamačný protokol odošle predávajúcemu elektronickou poštou, alebo
slovenskou poštou, prípadne osobne na vyššie uvedenej adrese./
Na podstránke reklamácie môžete
reklamačný protokol vyplniť aj online.
10. Začiatok reklamačného
konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie. Reklamovaný produkt
kupujúci predloží na mieste uvedené ho v tomto reklamačnom poriadku /bod 8.a./.
11.V
mieste určenom na prijímanie reklamácií je predávajúci povinný
zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať reklamácie v
súlade s ust. § 18 ods. 3 Zákona.
12. Kupujúci si
uplatňuje zodpovednosť za vady produktu u predávajúceho bez zbytočného
odkladu. V prípade, že je tovar
vrátený predávajucemu v inom ako neporušenom stave a obale, je zákazník povinný
nahradiť predávajucemu hlavne náklady spojené s uvedením tovaru do pôvodného
stavu a vzniknutú škodu na tovare (neúplný obsah, poškodený obal, opotrebovaný
alebo znečistený tovar a pod.)
Tovar, odošlite doporučene a
poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu na ceste k nám. Tovar
neodosielajte na dobierku.
13. Predávajúci
vydá v deň prijatia reklamácie kupujúcemu doklad o prijatí reklamácie
tovaru v písomnej forme, napr. vo forme mailu, alebo v písomnej podobe, v
ktorom je povinný presne označiť chyby tovaru v súlade s ust. § 18 ods. 5
Zákona.
14. Ak spotrebiteľ
uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená
osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa
všeobecného predpisu na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto
práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa
§ 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných
dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa
vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu
vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch
možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať
dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na
vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na
výmenu produktu za nový produkt.
15. Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako využil svoje
právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady tovaru podľa bodu 5. týchto
reklamačných podmienok a bez ohľadu na výsledok reklamácie už opätovne nie je
oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu rovnakého druhu) uplatňovať
reklamáciu opakovane.
Kupujúci nemá nárok na reklamáciu vád na ktoré bol
upozornený v bode 16. alebo, ak kúpil tovar s označením použitý.
Odstraniteľná vada – pokiaľ by boli náklady na
odstránenie vady rovnaké ako cena tovaru, predávajúci môže dodať kupujúcemu
náhradný tovar. Voľba riešenia reklamácie je na predávajúcom.
16. Nárok na uznanie
záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:
a. nepredložením dokladu
o zaplatení (kópiu dokladu odporúčame kupujúcemu si zabezpečiť a
ponechať si), dodacieho listu
b. uplynutím záručnej
doby produktu,
c. mechanickým
poškodením produktu spôsobeným kupujúcim,
d. používaním
produktu v podmienkach, ktoré neodpovedajú prirodzenému prostrediu,
e. neodborným
zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o produkt,
f. poškodením produktu
nadmerným zaťažovaním, nesprávnou manipuláciou, alebo používaním
v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami,
technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
g. poškodením
produktu neodvrátiteľnými alebo nepredvídateľnými udalosťami,
h. poškodením
produktu náhodnou skazou a náhodným zhoršením, iným neodborným zásahom,
poškodením či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom
vyššej moci, neoprávneným zásahom do produktu,
i. ak vada tovaru
vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
j. ak ide o zjavnú vadu,
ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú
neoznámil predávajúcemu v súlade s bodom 21. obchodných podmienok.
17. Predávajúci je
povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie
jedným z nasledujúcich spôsobov:
a. odovzdaním opraveného
produktu,
b. výmenou
produktu,
c. vrátením
kúpnej ceny produktu,
d. vyplatením
primeranej zľavy z ceny produktu,
e. písomnou výzvou na
prevzatie predávajúcim určeného plnenia,
f. odôvodneným
zamietnutím reklamácie produktu.
18. Predávajúci je
povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
19. Záručná doba
je 24 mesiacov u predaného tovaru a pri zhotovení veci na
zákazku odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Záručná doba na použitý tovar je 12
mesiacov. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol
používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
20. Pokiaľ ide
o odstrániteľnú chybu, bude reklamácia vybavená nasledujúcim spôsobom:
a. predávajúci
zabezpečí odstránenie chyby, alebo,
b. predávajúci chybný
produkt vymení za nový, identický ako reklamovaný produkt.
22. Pokiaľ sa
jedná o chybu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu viackrát opakovanú
odstrániteľnú chybu, alebo o väčší počet rôznych
odstrániteľných chýb, a ktoré bránia tomu, aby mohol byť produkt
riadne užívaný ako bez chyby, predávajúci vybaví reklamáciu:
a. zrušením
kúpnopredajnej zmluvy, alebo na žiadosť zákazníka výmenou
produktu za tovar iný funkčný, rovnakých, alebo lepších technických
parametrov, alebo
b. v prípade, že
nemôže predávajúci vykonať výmenu produktu za iný, vybaví reklamáciu
vystavením dobropisu na chybný produkt.
23. Pre účely
reklamácie sa za viackrát opakovanú odstrániteľnú chybu považuje výskyt a
odstránenie tej istej odstrániteľnej chyby viac ako dvakrát.
24. Pre účely
reklamácie sa za väčší počet rôznych odstrániteľných
chýb považuje výskyt a odstránenie viac ako dvoch rôznych odstrániteľných
chýb.
25. V prípade, že
predávajúci ukončí reklamačné konanie ako zákonom
odôvodnené zamietnutie reklamácie, ale chyba produktu podľa spotrebiteľa
objektívne jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje
právo na odstránenie chyby produktu prostredníctvom súdu.
26. Záruka sa
nevzťahuje na neodborný zásah do produktu, resp. nedodržanie postupu uvedenom v
návode na použitie - u produktov u ktorých takýto postup vyplýva
z povahy výrobku.
27. Poučenie
pre spotrebiteľa: (1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo,
aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez
zbytočného odkladu odstrániť. (2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady
požadovať výmenu produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti produktu, výmenu
súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu produktu alebo závažnosť vady. (3) Predávajúci môže vždy namiesto
odstránenia vady vymeniť vadný produkt za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí
závažné ťažkosti. (4) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni
tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci
právo na výmenu produktu alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva
prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci
nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet
vád produkt riadne užívať. (5) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má
kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu.
Alternatívne riešenie mimosúdnych
sporov
a) Spotrebiteľ má
právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou
o nápravu, e-mailom na: info@zuvaj.sk
,alebo písomne na adresu: Slovak distribution, s. r. o., Doležalova
3424/15C, 821 04, Bratislava, IČO 53 070 992, ak nie je spokojný so
spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že
predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho
riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015Z.z. ARS subjektmi
sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z.
Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
b) Spotrebiteľ
môže podať sťažnosť aj subjektom alternatívneho riešenia
sporov RSO, ktoré sú uvedené online na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov.
c) Alternatívne
riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri
uzatvárania plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie
sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo
spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
Alternatívne riešenie sporov sa týka
len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka
sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od
spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu
maximálne do výšky 5 EUR s DPH.