Obchodné podmienky
OBCHODNÉ PODMIENKY
1 .VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán
vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy uzatvorenej medzi:
I. Základné údaje
Obchodníkom (predávajúcim): Slovak distribution, s. r. o.,
Doležalova 3424/15C, 821 04 Bratislava
IČO: 53 070 992
DIČ: 2121252243
IČ DPH: SK2121252243
Číslo účtu: IBAN: SK33 0900 0000
0051 7176 3638
zapísaný v obchodnom registri
Mestského súdu Bratislava III, oddiel: sro, vložka číslo: 151012/B.
Kontaktné
údaje:
tel: +421 910 534
993
mail: info@zuvaj.sk
(ďalej len
"obchodník")
a
spotrebiteľom (kupujúcim), ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na
internetovej stránke elektronického obchodu obchodníka.
Orgány dozoru:
Inšpektorát SOI pre Bratislavský
kraj
so sídlom
v Bratislave
Bajkalská
21/A, P. O. BOX č. 5, 820 07 Bratislava
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax. č.02/58 27 21 70
e-mail: ba@soi.sk
Regionálna
veterinárna a potravinová správa Bratislava
Polianky 8,
841 01 Bratislava
Odbor výkonu dozoru a Právny odbor
tel. č. 02 644
61 206, fax. č. 02 644 61 208
e-mail: riaditel.ba@svps.sk
Regionálny úrad verejného
zdravotníctva Bratislava
Ružinovská 8, 820 09
Bratislava
tel. č. +421 917 426 111, fax. č. 02/43338 288
e-mail: ruvzba@uvzsr.sk
Adresa na uplatnenie reklamácií,
odstúpení od zmluvy, podnetov a sťažností:
Slovak distribution, s. r. o., Doležalova 3424/15C, 821 04 Bratislava,
IČO 53 070 992, e-mail: info@zuvaj.sk , telefon:
Adresa na zaslanie reklamácií:
Slovak distribution, s. r. o., Kutuzovova 17, 831 03 Bratislava.
Definícia niektorých pojmov
1. Na účely týchto všeobecných obchodných podmienok, obchodník uvádza definíciu pojmov v súlade so zákonom č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov:
-
tovarom
je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; tovarom je aj elektrina, voda alebo plyn,
ktoré sú na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve,
a hmotný nosič, ktorý slúži výlučne ako nosič digitálneho obsahu, najmä
CD, DVD, USB kľúč a pamäťová karta,
-
službou
akákoľvek činnosť alebo výkon, ktorý je ponúkaný alebo poskytovaný
spotrebiteľovi vrátane digitálnej služby) a činností upravených osobitnými
predpismi,) nad ktorými vykonávajú dozor alebo dohľad profesijné komory alebo
iné orgány verejnej správy, ako sú orgány dohľadu v oblasti ochrany
spotrebiteľa,
-
trvanlivým
médiom prostriedok, ktorý umožňuje spotrebiteľovi alebo obchodníkovi uchovávať
informácie adresované spotrebiteľovi alebo obchodníkovi počas doby, ktorá
zodpovedá účelu, ktorý plnia tieto informácie, a spôsobom, ktorý umožňuje
ich nezmenenú reprodukciu a použitie v budúcnosti, najmä listina,
e-mail, USB kľúč, CD, DVD, pamäťová karta a pevný disk počítača,
-
Zmluvou
uzavretou na diaľku je zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom dohodnutá
a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov
diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti obchodníka
a spotrebiteľa, najmä využitím online rozhrania, elektronickej pošty,
telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.
-
Obchodníkom
je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej
vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej
podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej
osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
-
Spotrebiteľom
je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou,
z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná
v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
2. PREDMET ZMLUVY
Predmetom zmluvy sú len položky
tovarov a služieb (produktov) výslovne uvedené v kúpnej zmluve – objednávke. Množstvo, vlastnosti,
ceny, a ostatné údaje obsiahnuté na www.zuvaj.sk stránke obchodníka sú záväznými údajmi.
Obchodník sa zaväzuje, že bude spotrebiteľovi
dodávať:
– produkt bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh,
– produkt vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území
Slovenskej republiky.
Zmluvné strany sa dohodli, že spotrebiteľ odoslaním objednávky
obchodníkovi potvrdzuje, že súhlasí s tým, že tieto všeobecné obchodné podmienky a ich podmienky a ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky
kúpne zmluvy, uzavreté na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje obchodník,
na základe ktorej obchodník dodá produkt prezentovaný na predmetnej
internetovej stránke spotrebiteľovi (ďalej len "kúpna zmluva") a na
všetky vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom, vzniknuté najmä pri uzatváraní spotrebiteľskej kúpnej zmluvy a
reklamácii produktu.
3. STORNO OBJEDNÁVKY
1. Kupujúci, ktorý spotrebiteľom má
právo v zmysle § 20 ods. 1 z.č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa odstúpiť
od zmluvy do 14 dní od doručenia tovaru obchodníkovi. Lehota na odstúpenie od
zmluvy je 14 dní a plynie
·
okamihom prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za
prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba
okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a)
tovary objednané spotrebiteľom v
jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol
dodaný ako posledný,
b) dodáva
tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar
dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
·
uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je
poskytnutie služby.
d) Lehota na odstúpenie do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy platí pri
nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej
akcii alebo v súvislosti s ňou.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je
dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od
zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu a
ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie
od zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie spotrebiteľa,
ktoré vyjadruje vôľu spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy (ďalej len „oznámenie o
odstúpení od zmluvy“). Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie
od zmluvy.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za
zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o
odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Pri pochybnostiach o doručení sa
spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené
uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie
preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú obchodník
oznámil spotrebiteľovi, alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil
spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy.
Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na
diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej
obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej
vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi
najneskôr v posledný deň lehoty.
Jednotlivé reklamácie sú posudzované individuálne. Spotrebiteľ
si môže svoje právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu uplatniť u obchodníka
v písomnej podobe alebo e-mailom doručeným obchodníkovi vo forme, z ktorej je
jednoznačne zrozumiteľné, že odstupuje od zmluvy. Prehlásenie musí obsahovať
meno, priezvisko, adresu, číslo objednávky a čísla bankového účtu pre vrátenie
uhradenej sumy. Tovar musí byť spolu s prehlásením doručený na adresu obchodníka
alebo do sídla jeho prevádzky. Tovar musí byť doručený kompletný,
vrátane pôvodného obalu, tovar nesmie byť poškodený a nesmie byť nadmerne
používaný (t.z. používaný nad rámec odskúšania tovaru). Tovar poslaný na dobierku nebude prevzatý. Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy
môže spotrebiteľ využiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy
poskytovaný obchodníkom. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle spotrebiteľ na
emailovú alebo doručovaciu adresu obchodníka uvedenú v týchto obchodných
podmienkach. Obchodník potvrdí spotrebiteľovi bezodkladne prijatie formulára.
2. Kupujúci
nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
·
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných
požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného spotrebiteľa,
·
dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu
kvality alebo skaze
·
dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale,
ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických
dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
·
dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu
môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom
·
tovar zakúpený na verejnej dražbe,
·
dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola
dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť
najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník
nemôže ovplyvniť
·
dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov,
audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní
porušený
·
Tovar, ktorý javí evidentné znaky používania nad
rámec bežného vyskúšania.
·
Dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena
závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku
ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
Pre uplatnenie práva na odstúpenie
od zmluvy sa Kupujúci musí preukázať dokladom o zaplatení tovaru. Po platnom
odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré kupujúci
preukázateľne uhradil v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy, najmä kúpnu cenu
vrátane nákladov na doručenie tovaru. Predávajúci však nie je povinný uhradiť
kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný spôsob doručenia, ako
je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Kupujúci nesie náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju
povahu poštou. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim. Platby budú kupujúcemu vrátené do 14
kalendárnych dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho
o odstúpení od kúpnej zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký
kupujúci použil pri platbe predávajúcemu, ak kupujúci neuviedol iný spôsob
úhrady v písomnom prehlásení o odstúpení od zmluvy, a to bez účtovania
akýchkoľvek ďalších poplatkov.
4. V prípade, že kupujúci odstúpi od
zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný
alebo hodnota predmetného tovaru je znížená v dôsledku takého zaobchádzania s
tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru, má predávajúci voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo
výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp.
predávajúci má právo požadovať od kupujúceho preplatenie zníženia hodnoty
tovaru a kupujúci je o tejto skutočnosti upovedomený.
5. Predávajúci nie je povinný vrátiť
kupujúcemu cenu zaplatenú za príslušný tovar pred tým, ako mu bol tovar od
kupujúceho spolu s príslušenstvom vrátane dokumentácie a pod. doručený alebo
kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru spolu s príslušenstvom vrátane
dokumentácie a pod. späť predávajúcemu.
6. Ustanovenia o práve na odstúpenie
od zmluvy sa týkajú len spotrebiteľov podľa zákona na ochranu spotrebiteľa
(spotrebiteľom je len fyzická osobu, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti,
zamestnania alebo povolania). Podnikateľ nemá nárok na vrátenie ceny tovaru,
ale jeho nároky vyplývajú z ustanovení Obchodného zákonníka, t.j. právo na
opravu veci, zľavu z ceny, dodanie náhradnej veci pri opakovanej tej istej
vady. (min. 3 vykonané opravy tej istej závady)
7. Predávajúci
je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so Zákazníkom, v prípade zjavnej
chyby v kúpnej cene tovaru (t. j. ceny zjavne inej, ako je zvyčajná cena pre
tento typ/druh tovaru). Za zjavnú chybu v kúpnej cene tovaru sa považuje
napríklad o jednu číslicu kratšia kúpna cena, ako je obvyklé (t. j. keď pri
zadávaní ceny „vypadla“ jedna číslica), evidentne nízka cena tovaru (napr. o 50
% nižšia kúpna cena, než je pre daný druh a typ tovaru zvyčajné, a to bez toho,
aby pri tovare bolo uvedené, že ide o výpredaj alebo inú zľavovú akciu), iné
zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď. Ak sa
predávajúci rozhodne využiť svoje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, Zákazníka o
tejto skutočnosti okamžite informuje. V prípade odstúpenia od zmluvy vráti
Predávajúci Zákazníkovi už zaplatenú kúpnu cenu, a to v najkratšom možnom čase,
najneskôr však do 10 pracovných dní od odstúpenia od zmluvy, a to na bankový
účet, ktorý Zákazník predávajúcemu písomne (e-mailom) oznámi, ak nie je
dohodnuté inak (vrátenie v hotovosti).
Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a môže
zaslať kupujúcemu na jeho emailovú adresu zmenenú ponuku. Pozmenená ponuka sa
považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá
potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho.
8. Predávajúci
má právo až do momentu odoslania Tovaru kupujúcemu od Kúpnej zmluvy odstúpiť, a
to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od Kúpnej
zmluvy sa považuje aj právne konanie predávajúceho spočívajúce v oznámení
kupujúcemu, že ním objednaný Tovar nemožno dodať, napr. z dôvodu vypredania
zásob, nedostupnosti tovaru, alebo keď výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru
prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci je oprávnený kedykoľvek
požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky a do doby, než obdrží od
kupujúceho potvrdenie objednávky, je oprávnený pozdržať odoslanie Tovaru.
9. Zákazník
je výslovne informovaný a uzrozumený, že farba a odtieň dodaného tovaru sa môže
líšiť od tovaru zobrazeného na webstránke predávajúceho, nakoľko každé
zobrazovacie zariadenie reprodukuje farby iným spôsobom. Predávajúci si
vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu tovaru vráteného po uplynutí 14 dní (v
prípade spotrebiteľa), resp. v prípade právnickej osoby bez ohľadu na lehotu z
dôvodu, že farba a odtieň dodaného tovaru sa líši sa od zobrazeného na
webstránke predávajúceho.
4. SPÔSOB UZATVÁRANIA KÚPNEJ ZMLUVY
1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie
kúpnej zmluvy medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako
kupujúcim vo forme e‐mailovej správy spotrebiteľa zaslanej obchodníkovi alebo
vo forme spotrebiteľom vyplneného a odoslaného formulára na internetovej
stránke obchodníka alebo vo forme telefonickej objednávky spotrebiteľa (ďalej
len "objednávka").
2. Záväzným akceptovaním objednávky spotrebiteľa obchodníkom je
telefonické, alebo emailové potvrdenie alebo potvrdenie prostredníctvom
súkromnej správy obchodníka spotrebiteľovi o akceptovaní objednávky po
predchádzajúcom prijatí objednávky spotrebiteľom označené ako
"potvrdenie objednávky".
3. Záväzné akceptovanie
objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii produktu, ktorého predaj je
predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene produktu a/alebo iných
služieb, názov a údaje o mieste, kde a ako má byť produkt dodaný a údaje o
cene, podmienkach, spôsobe a termíne dodania produktu, prípadne iné údaje.
5. PRÁVA A POVINNOSTI OBCHODNÍKA
1. Obchodník
je povinný:
a. dodať na základe objednávky potvrdenej predávajúcim
kupujúcemu produkt v dohodnutom množstve, kvalite, termíne a zabaliť ho
alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,
b. zabezpečiť, aby dodaný produkt spĺňal povinnosti
ustanovené v platných právnych predpisoch SR,
c. odovzdať spotrebiteľovi najneskôr spolu s produktom v
písomnej alebo aj elektronickej podobe všetky doklady potrebné na
prevzatie a užívanie produktu a ďalšie doklady predpísané platnými
právnymi predpismi (údaje o vlastnostiach produktu, návody na montáž, obsluhu,
použite, údržbu, bezpečnostné upozornenia v slovenskom jazyku,
formulár na odstúpenie od zmluvy, záručný list/ak je požadovaný spotrebiteľom,
resp. ak obchodník poskytne dlhšiu záručnú dobu ako je zákonná záručná doba/
doklad o kúpe produktu).
d. predávať a poskytovať produkt za dohodnutú cenu )
a poplatky, správne účtovať ceny a poplatky pri predaji
a poskytovaní produktu a odovzdať spotrebiteľovi potvrdenie
o úhrade ceny,
e. uviesť v akejkoľvek obchodnej komunikácii vrátane reklamy
a marketingu produktu, ktorá od spotrebiteľa vyžaduje, aby na získanie
produktu kontaktoval obchodníka telefonicky na čísle služby so zvýšenou tarifou
alebo krátkou textovou správou (SMS) za zvýšenú tarifu, pravdivý a úplný
údaj o jednotkovej cene volania, jednotkovej cene krátkej textovej správy
(SMS) alebo maximálnej možnej cene volania alebo krátkej textovej správy (SMS),
ktorú je spotrebiteľ povinný za volanie alebo krátku textovú správu (SMS)
uhradiť; ak vznikne spor o cenu a plnenie za volanie alebo krátku
textovú správu (SMS), ktoré má spotrebiteľ uhradiť, znáša dôkazné bremeno
preukázania nároku na plnenie a jeho výšky obchodník,
f. Úhrada platby za produkt pri odstúpení od zmluvy platená
v hotovosti sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov; celkový zvyšok nezaokrúhlenej
úhrady, ktorý je nižší ako polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nadol
a celkový zvyšok nezaokrúhlenej úhrady, ktorý je rovný alebo vyšší ako
polovica hodnoty 5 eurocentov, sa zaokrúhľuje nahor. Ak je úhrada podľa prvej
vety súčtom cien za viac produktov, zaokrúhľuje sa až výsledná úhrada. Úhrada
vo výške 1 eurocent alebo 2 eurocenty sa zaokrúhľuje na 5 eurocentov.
2. Obchodník má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny
od spotrebiteľa za dodaný
produkt.
6. PRÁVA A POVINNOSTI SPOTREBITEĽA
1. Spotrebiteľ je oprávnený bez uvedenia dôvodu písomne
odstúpiť od zmluvy v lehote do štrnástich dní (Zákon č. 108/2024 Z.z.
o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov - základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho) odo dňa prevzatia produktu alebo uzavretia zmluvy o
poskytnutí služby. Odstúpením
spotrebiteľa od zmluvy sa zmluva od začiatku zrušuje.
2.Spotrebiteľ:
a. prevezme zakúpený alebo objednaný produkt,
b. zaplatí obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti
vrátane nákladov na doručenie produktu,
c. potvrdí prevzatie produktu emailom, svojím podpisom alebo podpisom ním
poverenej osoby.
3. Spotrebiteľ má právo na dodanie produktu v množstve, kvalite,
termíne spôsobom a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní
objednávky.
7. DODACIE PODMIENKY
1. Spôsoby dodania produktu:
Dodanie tovaru je možné nasledujúcim
spôsobom:
- doručovanie
Kuriérom,
- doručovanie
Zásielkovňou na výdajne miesto,
2. Cena a platenie.
Aktuálne ceny poštovného a balného
iných poplatkov nájdete na podstránke Doprava a
platba
Cena dodania tovaru je
platná v rámci územia Slovenskej republiky. Pri zasielaní tovaru do zahraničia
sa prepravné náklady kalkulujú individuálne na základe zmluvy o cene prepravného mimo územia Slovenskej republiky.
Spotrebiteľ je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu produktu
dohodnutú v kúpnej zmluve v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy vrátane
nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") podľa
zák.č.18/1996 Z.z. v platnom znení formou:
- v hotovosti, priamo kuriérovi,
- bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho,
- platba kartou cez platobnú
bránu (platba na internete)
3.V prípade, ak spotrebiteľ zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá
kúpna cena pripísaná na účet obchodníka
IBAN: SK33 0900 0000 0051 7176
3638, VS: číslo objednávky.
4. Spotrebiteľ
je povinný zaplatiť obchodníkovi kúpnu cenu za dohodnutý produkt v lehote
podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí produktu.
5. V prípade, ak spotrebiteľ
zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu za produkt dohodnutý v kúpnej zmluve, spotrebiteľ
je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej
ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
6. V prípade, ak
kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu pri prevzatí produktu, zmluvné strany
sa dohodli, že predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a
požadovať od kupujúceho náhradu za vzniknuté náklady na objednanie a dodávku
nezaplateného produktu.
7. Ceny produktov
uvedených na www stránke obchodníka sú platné v okamihu zaslania objednávky
spotrebiteľa.
8. Kúpna cena bude
považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet obchodníka, v
prípade platby prevodom na účet obchodníka, alebo uhradením hotovosti kuriérovi.
9. Obchodník si
vyhradzuje vlastnícke právo k produktu až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
10. Doklad o kúpe
vystavený na základe kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim je súčasne
daňovým dokladom.
11. Prevzatie
produktu spotrebiteľom je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ
nie je dohodnuté inak.
12. K cene produktu
je pripočítaná cena prepravy produktu, tak ako je vyššie uvedené
13. Produkt je predávaný podľa
požiadaviek kupujúceho a vystavených vzorov, katalógov,
typových listov, vzorkovníkov obchodníka,umiestnených na internetovej stránke
elektronického obchodu predávajúceho.
14. Ak sa obchodník a
spotrebiteľ nedohodnú inak, obchodník je povinný objednávku spotrebiteľa
splniť do 30 dní od jej doručenia.
15. Kupujúci
prevezme produkt prostriedkom, ktorý je uvedený v akceptácii objednávky
kupujúceho predávajúcim.
16. Údaje o
vlastnostiach produktov, množstvo a ostatné údaje obsiahnuté internetovej
stránke elektronického obchodu obchodníka sú záväznými údajmi.
17. Miestom dodania
produktu je miesto uvedené v akceptácii objednávky obchodníkom,
ak sa zmluvné strany nedohodnú v kúpnej zmluve inak.
18. Predávajúci dopraví
produkt kupujúcemu na adresu určenú v kúpnej zmluve kupujúcim.
Produkt sa považuje za dodaný okamihom doručenia produktu na adresu uvedenú v
záväznej akceptácii objednávky.
19. V prípade, ak predávajúci dopraví produkt kupujúcemu
namiesto určené v kúpnej
zmluve kupujúcim, kupujúci prevezme tovar osobne alebo zabezpečí, aby tovar
prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a
podpíše protokol o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená
na prevzatie tovaru uvedeného
v kúpnej zmluve je povinná predložiť obchodníkovi originál alebo kópiu kúpnej zmluvy a
dokladu o zaplatení tovaru a písomné plnomocenstvo.
Ak bude potrebné dodávku
tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste určenom v
kúpnej zmluve, všetky náklady s tým vzniknuté hradí kupujúci, a to najmä opakované dodanie tovaru na miesto určenia v
kúpnej zmluve. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru
na adresu uvedenú v záväznej akceptácii objednávky a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim,
resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole
o doručení a odovzdaní tovaru.
20. Náklady spojené s
vynáškou nie sú zahrnuté v
kúpnej cene tovaru a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu
poskytnúť.
21. Ak kupujúci skontroluje produkt po doručení a zistí, že produkt má
nejaké vady, túto skutočnosť oznámi predávajúci a uplatní
u predávajúceho reklamáciu produktu, resp. odstúpenie od zmluvy uzavretej
na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
22. Ak predávajúci nesplní zmluvu, pretože
objednaný produkt nemôže dodať alebo službu poskytnúť, je povinný o
tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a do 14 dní mu
vrátiť cenu zaplatenú za produkt alebo preddavok, ak sa predávajúci a
spotrebiteľ nedohodnú na náhradnom plnení. Ak sa predávajúci a spotrebiteľ nedohodnú na
náhradnom plnení, predávajúci je povinný nahradiť všetky
preukázané náklady, ktoré spotrebiteľ vynaložil na objednanie
produktu alebo služieb. Pri náhradnom plnení je predávajúci povinný
spotrebiteľovi dodať produkt alebo poskytnúť službu v rovnakej
kvalite a cene.
8. NADOBUDNUTIE VLASTNÍCTVA A PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA TOVARE
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k produktu až úplným zaplatením celej
kúpnej ceny za produkt.
9. AUTORSKÉ PRÁVA
Autorské práva sa
riadia Autorským zákonom č. 185/2015 Z. z. v platnom znení.
10. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
1.Kupujúci je oprávnený odstúpiť od
kúpnej zmluvy v lehote 14 dní od prevzatia produktu bez udania dôvodu podľa
zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene
a doplnení zákonov pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej
na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
Lehota na odstúpenie od zmluvy podľa § 20 odsekov
1 až 3 sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty
odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
Predávajúci je povinný prevziať produkt a
vrátiť spotrebiteľovi najneskôr v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy cenu
zaplatenú za produkt
vrátane nákladov, ktoré spotrebiteľ vynaložil
v súvislosti s objednaním tovaru alebo služby. Náklady na vrátenie produktu
znáša spotrebiteľ.
Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom
ktorej je:
a)poskytnutie služby, ak sa jej
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o
tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom
poskytnutí služby, a ak
došlo k úplnému poskytnutiu
služby,
b)predaj tovaru alebo poskytnutie služby,
ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže
ovplyvniť a ku ktorému môže
dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c)predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek
spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného
osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
d)predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu
zníženiu akosti alebo skaze,
e)predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f)predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom
na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g)predaj alkoholických nápojov, ktorých
cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30
dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie
naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre
zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných
na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto
služby alebo tovary vopred neobjednal,
i)predaj zvukových záznamov, obrazových
záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v
ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j)predaj periodickej tlače s výnimkou
predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na
iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie
stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci
voľného času a podľa ktorej
sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v
dohodnutej lehote,
l)poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak
sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ
vyhlásil, že bol riadne
poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od
zmluvy.
2.Odstúpenie od zmluvy kupujúci urobí písomnou formou. Do odstúpenia od
kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto všeobecných obchodných
podmienok kupujúci uvedie identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum
objednávky, presnú špecifikáciu produktu, spôsob, akým má
predávajúci vrátiť už prijaté plnenie najmä číslo účtu
a/alebo poštovú adresu.
Spotrebiteľ
je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar
späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na
prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa
považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný
deň lehoty.
3.Predávajúci vráti pri platnom odstúpení od zmluvy kupujúcemu kúpnu cenu
vrátane nákladov, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s
objednaním a doručením produktu, ak kupujúci spolu s produktom predloží predávajúci
písomné doklady o vynaložených nákladoch, ktoré kupujúci
vynaložil v súvislosti s objednaním produktu.
4.Za náklady, ktoré kupujúci vynaložil v súvislosti s
objednaním produktu sa považujú náklady na uskutočnenie objednávky, najmä cena
za uskutočnenie telefonického hovoru, ktorým kupujúci urobil návrh na uzavretie
kúpnej zmluvy, alebo cena za pripojenie kupujúceho na internetovú stránku
predávajúceho, počas ktorej kupujúci vyplnil a odoslal formulár na objednanie
tovaru na internetovej stránke, alebo napísal a odoslal mail s objednávkou
tovaru.
11. ZODPOVEDNOSŤ ZA OBSAH WEBOVÝCH STRÁNOK
1. Webová stránka https://www.zuvaj.sk/ a jej obsah patriaca alebo spravovaná
predávajúcim môže byť aktualizovaná kedykoľvek, bez predchádzajúceho
upozornenia. Predávajúci nezodpovedá za chyby v zobrazení
predávaného tovaru alebo v jeho popise. Pred objednaním tovaru alebo služby
je kupujúci/objednávateľ povinný si vyžiadať špecifikáciu tovaru alebo služby.
2. Všetky informácie, ktoré pri našej
spolupráci uvediete, sú dôverné a budeme s nimi tak zaobchádzať. Ak nám k tomu
nedáte písomný súhlas, údaje o vás nebudeme iným spôsobom než za účelom plnenia
zo zmluvy používať, okrem emailovej adresy, na ktorú vám môžu byť zasielané
obchodné oznámenia, pretože tento postup umožňuje zákon, ak ho neodmietnete.
Tieto oznámenia sa môžu týkať iba podobného alebo súvisiaceho tovaru a možno
ich kedykoľvek jednoduchým spôsobom (zaslaním listu, emailu alebo preklikom na
odkaz v obchodnom oznámení) odhlásiť. Emailová adresa bude na tento účel
uchovávané po dobu 3 rokov od uzavretia poslednej zmluvy medzi zmluvnými
stranami.
3. Podrobnejšie informácie o ochrane
osobných údajov nájdete v zásadách ochrany osobných údajov uverejnených na
našej webovej stránke. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v
dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho
použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového
obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku
a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám
umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo
ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo
jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s
jeho určením alebo účelom.
12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1.Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu
týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných
obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke
elektronického obchodu obchodníka.
2. V prípade, ak je kúpna zmluva
uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
3.Zmluvné strany sa dohodli, že komunikácia medzi nimi bude
uskutočňovaná vo forme e‐mailových
správ.
4.Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia nasledujúcich zákonov a
nariadení:
a. Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene a doplnení niektorých zákonov
b.Zákon č. 22/2004 Z.z. o
elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z.z. (v
znení platných noviel),
c.Zákon č. 40/1964 Z.z. Občiansky
zákonník (v znení platných noviel).
5.Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú
účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
6. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej
na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
podľa § 19 ods. 1 znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru
obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí,
ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil
informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g).
7. Kupujúci je prípadne povinný
uhradiť predávajúci cenu za skutočne poskytnuté plnenie, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách potom,
čo udelil predávajúci výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10, zákona.
8. Dĺžka trvania zmluvy - počas
platnosti záručnej doby, podmienky vypovedania zmluvy sú vyššie uvedené.
9. Prípadné riešenia
vzniknutého sporu je možne riešiť aj mimo súdnou cestou prostredníctvom
vzájomnej dohody.
10. Vlastnícke právo predmetu zmluvy prechádza na kupujúceho až po
zaplatení všetkých platieb uvedených v zmluve.
11.Predávajúci má právo na náhradu škody
(podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci
objednal produkt, ktorý nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od
dopravcu neprevzal tento produkt, alebo po výzve predávajúceho si v prípade
zvolenia osobného odberu
tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil svoju
povinnosť, podľa ktorej je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
12.Pri určovaní výšky náhrady škody, podľa vyššie spomínaného bodu
predávajúci berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky
v prípade zaslania produktu, náklady spojené s balením,
expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej
objednávky.
13.Predávajúci má právo aj neuplatniť si
právo na náhradu
škody alebo si uplatniť toto právo len z časti.
14. Predávajúci overí splnenie podmienky kupujúceho a to dovŕšených 18
rokov pri produktoch obsahujúcich nikotín a tabak. Overenie prebieha pri prevzatí
tovaru kupujúcim, a to preukázaním občianskeho preukazu.
15. Hodnotenie produktov spotrebiteľmi na e-shope
Obchodník
nevykonáva kontrolu nad hodnotením produktov, avšak hodnotenia produktov na webovom
sídle nemá ani zapnuté, nie sú zverejnené a nezobrazujú verejne.
Poradie výrobkov v online rozhraní e-shopu pri vyhľadávaní cez searchbar sa určuje na základe presnej zhody kľúčového slova produktu. Pri vyhľadávaní sa zobrazia len tie produkty, ktoré obsahujú toto kľúčové slovo. Presné poradie týchto výrobkov je zoradené podľa abecedy alebo náhodne.
16. Na zmluvu uzavretú mimo prevádzkových priestorov obchodníka
sa nevzťahuje § 5 ods. 1 písm. c), f) až k), § 15, § 17,
§ 19 až 22, ak celková cena vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné
a iných nákladov a poplatkov, ktoré má spotrebiteľ podľa zmluvy
zaplatiť, nepresiahne 25 eur a obchodník o tom pred uzavretím zmluvy
informuje spotrebiteľa. Do celkovej ceny sa zarátavajú všetky plnenia
spotrebiteľa podľa závislých zmlúv62) a všetkých zmlúv, ktoré spotrebiteľ
a obchodník uzavreli súčasne.
POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU A ZMLUVY UZAVRETEJ MIMO PREVÁDZOKOVÝCH PRIESTOROV OBCHODNÍKA
1.Právo na odstúpenie od zmluvy.
Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do:
-
14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom alebo od
dňa uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,
-
30 dní odo dňa uzavretia zmluvy pri nevyžiadanej
návšteve alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo
v súvislosti s ňou.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom
rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad zaslaním
e-mailu s vyplneným formulárom na odstúpenie) na adrese: info@zuvaj.sk
Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sa
nachádza na stránke:http://www.zuvaj.sk/odstupenie-od-zmluvy.pdf
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o
uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na
odstúpenie od zmluvy.
2.Dôsledky odstúpenia od zmluvy.
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s
uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám.
Platby Vám budú vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení
od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak
ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek
ďalších poplatkov.
3.Ak máte záujem, môžete vyplniť a použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj
elektronicky prostredníctvom našej internetovej stránky:http://www.zuvaj.sk/odstupenie-od-zmluvy.pdf .Ak
využijete túto možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme
na trvanlivom nosiči (e-mailom).
4.Lehota sa považuje za zachovanú, ak
produkt odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty od podania formulára na
odstúpenie od zmluvy.
Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku
zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy,
vlastností a funkčnosti produktu.
5. Informácie uvedené v tomto poučení tvoria
neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom oboch
zmluvných strán.
6. Kupujúci odoslaním objednávky
a stlačením tlačidla „objednávka s povinnosťou platby“ výslovne
potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť
zaplatiť cenu.
7. Predávajúci bezodkladne po
uzavretí zmluvy uzavretej na diaľku, najneskôr spolu s dodaním produktu,
poskytuje spotrebiteľovi potvrdenie o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči.
Potvrdenie obsahuje:
- všetky informácie uvedené v § 4 ods. 1, zákona ak
predávajúci neposkytol tieto informácie spotrebiteľovi na trvanlivom nosiči už
pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku.
8. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy,
predmetom ktorej je dodanie produktu, aj pred začatím plynutia lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
9. Kupujúci môže uplatniť právo na
odstúpenie od zmluvy podľa § 20 ods. 1 zákona u predávajúceho v
listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči; ak bola
zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od
zmluvy stačí akékoľvek
jednoznačne formulované vyhlásenie
spotrebiteľa vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy.
Spotrebiteľ môže použiť formulár
na odstúpenie od zmluvy ktorý mu odovzdal predávajúci.
10. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa
považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v
posledný deň lehoty podľa § 20 ods. 1 zákona.
Práva a povinnosti obchodníka pri odstúpení spotrebiteľa od zmluvy
uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka
1. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14
dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe
zmluvy alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou
mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou
vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné
a iných nákladov a poplatkov.
2. Obchodník je povinný vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom
odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na
diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka.
3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi
dodatočné náklady, ak si
spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob
doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie
rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný obchodníkom.
4. Obchodník nie je povinný pri
odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru,
vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený,
alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže
obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej
osoby.
Práva a povinnosti spotrebiteľa pri odstúpení od zmluvy
uzavretej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
obchodníka
1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní
odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zaslať tovar
späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na
prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne
osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa
považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný
deň lehoty.
2. Spotrebiteľ je oprávnený odoprieť
vrátenie tovaru, ktorý nadobudol na základe zmluvy uzavretej pri nevyžiadanej
návšteve, na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, kým obchodník
spotrebiteľovi vráti zaplatenú cenu.
3. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej
na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
podľa § 19 ods. 1 znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru
obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí,
ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil
informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g).
4. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom,
ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností
a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť
podľa § 15 ods. 1 písm. f).
V Bratislave, dňa 01.07.2024